fredag 7 september 2012

Filefoldercard

Idag tänkte jag visa ett enkelt kort som kallas för filefoldercard. Det är ett kort som går ruskigt snabbt att göra men för den skull är jättefint ändå.

 
 
Börja med att rita av eller skriva ut mallen på enfärgat eller mönstrat papper och klipp ut. Mallen kan du spara på din dator och göra i vilken storlek som du gillar bäst.
(Skriver du ut mallen på ett mönstrat papper så skriv ut mallen på den sida som du vill ska vara framsidan på kortet.)

 
 
Jag gjorde kortet i storlek 15 x 10,5 cm.

Biga och vik kortet på mitten så den långa taben (etiketten) hamnar på framsidan.
 
Dekorera kortet efter eget tycke och smak med dekorationer du gillar.

Jag tycker det är väldigt snyggt att använda mig av färdiga dekorationer som matchar mönstrade papper och använde mig av die-cuts som jag chalkade runt kanterna. Fäste blomman med 3D-kuddar på kortet.



Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Clearsnap - Fluid Chalk - Charcoal
Papermania / Dovecraft - Svart alfabet
 
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar