fredag 28 september 2012

Gratulationskort

Hejsan!

Jag fick en beställning på ett gratulationskort för ett tag sedan som nu är levererat, alltså kan jag visa det. Jag har gjort det lite manligt, och med lite sneda kanter och sånt. Det händer väldigt väldigt sällan, då jag alltid gör synnerligen R A K A grejjer. :)


Här är fickan där pengar stoppades in. Det är ett kuvert som jag stansat mönster i och klippt till så det skulle passa i kortet. Använde spets och linnetejp. Den är så fin!


Insidans andra sida blev enkel utan så mycket krusiduller. Eller, rättare sagt, inga alls.





Cardstock: Bazill Chocolate Trio Vanilla
Mönstrat paper:
Maja - Vintage Summer Basics - 1946
Maja - Vintage Summer Basics - 1936
Linnetejp: e2 Daily - Fabric Tape - Beige Stripe
Distress dyna: Valnut Stain
Metallblommor Prima Marketing. Jag har använt liknanade blomma.
Prima - Nature Garden - Melisse Flowers Jag har använt liknande blomma
Stans:  Martha Stewart - Doily Lace Edger - Punch

Det var allt från mig idag! 
Lisa

 

3 kommentarer:

  1. Jättefint ! Vad har du använt för typsnitt på texten, de va fint !!
    //Marie Eriksson

    SvaraRadera
  2. Tack Marie! Vad snälla ord! :)
    Typsnittet heter English, om du menar de ord som är inne i själva kortet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, ja de va de jag menade. Tyckte den stilen va snygg !!

      Radera