onsdag 19 september 2012

Servettringar

I förra veckan besökte jag det stora blågula varuhuset Íkea och köpte några enkla värmeljuskoppar. I förpackningen var det små runda kartongringar mellan värmeljuskopparna. Så fort jag såg dem visste jag att jag skulle göra servettringar med dem som grund.
 
Jag började med att måla ringarna vita med akrylfärg.
 
 
Efter akrylfärgen torkat dekorerade jag dem med ursnygg tejp från Marianne Design. Jag älskar papperstejp som finns i alla möjliga färger, bredder och motiv just nu. Snacka om ett enkelt sätt att dekorera alster med, funkar på allt (layouter, kort, altrat mm).
 
 
Sen var det dags att dekorera dem lite mer. Med limpistol satte jag fast Prima blommor ovanpå skarven där tejpen möter varandra.
 
 
Till sist är det ju ett måste att ha lite glitterlim på blommorna. Lite bling är aldrig fel, eller hur?!
 
 
Hoppas ni får lite inspiration av de här servettringar jag gjorde.
 
Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
 
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar