söndag 14 oktober 2012

Epiphany Crafts

Idag tänkte jag visa hur man gör ursnygga hängen med punch från Epiphany Crafts.
 
Hängena blir hur snygga som helst och det är riktigt enkelt att göra dem också. Det fina med de här grejorna är att man bestämmer helt själv vad det är för slags tema/papper som man använder sig av.
 
Det man behöver först och främst är en punch samt bubble caps från Epiphany Crafts, för att göra hängen behöver man även charms.
 
Vissa motiv finns det enbart punch samt bubble caps till och inga hängen medan till vissa motiv finns det även möjlighet att göra brads och även ringar. Snyggt!
 

Jag valde fyrkanten till min tutorial.

Jag stoppar in pappret (eller fotot) i skåran som bilden visar och passar in motivet så det passar i öppningen av punchen. Därefter tar jag loss en bubble cap från arket och placerar i öppningen. (Pappret kommer snart i webshopen - det är ett ursnyggt nytt julpapper från Reprint...)


Sen viker man ner plastlocket och trycker till.
(I vissa av Epiphany Crafts puncharna följer det med en distans som man måste lägga ner över pappret innan man fäller ner locket, i den här versionen som jag visar så "ingår" den i plastlocket.)


Voila! Stansningen är klar. Vik upp plastlocket och ta loss motivet.


Jag applicerar lite flytande lim på baksidan av pappret/bubble cap'en och sätter fast det i charmen.
(Du kan naturligtvis även använda din dekoration utan charm - det blir också jättesnyggt!)


Nu är hänget klart för att användas! Enkel, eller hur?!

I mitt nästa blogginlägg kommer jag att visa en kortvikning där jag använt mig av hänget som dekoration - visst kikar du in snart igen?
 
Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
 
 
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar