söndag 25 november 2012

Göra julstjärnor av retropunchar

Som jag lovade i fredags så tänker jag idag visa hur man gör julstjärnor/julblommor av retro flower punchar från EK Tools.
Du behöver papper, jag har använt mig av enfärgad cardstock och rött småmönstrat papper, retro punchar i olika storlekar (gärna medium och small eller whale of a punch och medium), brads samt sax och fluid chalk.

Börja med att stansa ut blommor i olika storlekar och i olika papper. Klipp sedan bort delar av kronbladen så blommorna ser ut som bilden visar nedan.


Chalka runt blommorna och fäst ihop dem, två och två, med en bra i mitten.


Använd dem gärna tillsammans med bladen som jag visade i förra blogginlägget.


Visst blev de fina? Å enkelt är det dessutom! Naturligtvis kan man glittra till dem lite extra med stickles eller varför inte lite glimmer mist.

Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Mönstrat papper och brads är privata.


DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar