måndag 14 januari 2013

Altrad glädje- och tacksamhetsbok

För drygt en vecka sedan satt jag och fikade med några vänner. Jag berättade för en av dem att jag hade hört av en bekant att hon var en fantastisk lärare och ville gärna berätta det för henne. Hon blev jätteglad över att höra det och så började vi prata om att vi inte är så väldigt bra att berömma andra och vara tacksamma osv.
Vi fortsatte prata och sen berättade jag in på att jag skrev i en tacksamhetsbok ett tag för flera år sedan men hade slutat med det. Jag blev så inspirerad av vårt samtal så när jag kom hem igen skyndade jag mig ner till min ateljé och letade fram en anteckningsbok och började dekorera den.

Jag har tänkt att använda boken som en glädje- och tacksamhetsbok där jag skriver upp 3 saker jag är glad och/eller tacksam över varje dag (eller så många dagar jag hinner/kan/orkar). Det kan vara stora som småa glädjeämnen, från att jag är glad över att ha en fungerande tvättmaskin till att jag har den bästa familjen av alla. Om det är någon dag som jag tycker är mindre bra kan jag bläddra i boken för att se att det är mycket att glädjas åt. 

 Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Privat:
Bazzill Orange Peel Green Tea
American Crafts Thickers (sifforrna)
Band i olika varianter
DT-Helena

1 kommentar: