onsdag 17 april 2013

Blueberries

Ute i min pappas stuga brukar det finnas stora fina blåbär på tomten. Stugan ligger på en ö ute i skärgården och där trivs de oftast riktigt bra av den fuktiga luften. Soligt och varmt brukar det ofta vara där också.
 
Vi brukar åka dit minst en gång varje sommar och plocka blåbär och gula kantareller. Det är en ljuvlig dag för mig och jag återupplever mina barndomssomrar som tillbringades där ute. Maken blir oftast rastlös och "klarar" inte av att vara där längre än en dag i taget så vi åker ut över dagen bara...
 
Lillskruttan brukar tycka det är mysigt att plocka blåbär och hjälpa mig att hitta kantareller, här har hon plockat de allra finaste blåbären och trätt upp dem på ett strå.
 
 
De mönstrade papprena jag har använt mig av är fram- och baksidan av ett fantastiskt läckert papper från My Minds Eye *me like*

Jag har använt mig av följande produkter från Scraphuset:
Bokstäverna kommer från Kaiser.
Tack för att du kikade in och tittade :o))

DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar