tisdag 4 mars 2014

Grattis på Din dag

Grattiskort kan man aldrig få för många av, eller hur?!
Fast i ärlighetens namn så har jag inte så många på lager här hemma och det måste det bli ändring på och därmed basta!
 
I Pion Designs fina papper från kollektionen "A Day in May" så finns det både fullstora 12x12" ark och även 12x12" ark med 4 stycken 6x6" motiv på. Jag valde att skära ut 2 st av 6x6" motiven och använda på mitt kort.
 
 
Till kortbas använde jag mitt favorit cardstock - Bazzill Kraft som är helt slät och därefter skar jag de två Pionpapprena lite mindre, ruggade upp kanterna och chalkade dem därefter.
 
Med hjälp av word och min skrivare så skrev jag ut texten grattis på din dag på vit strukturerad canvas cardstock som jag använde på kortet.
 
En gammal utstansad ram som jag hittade i gömmorna fick plats på kortet och även en utstansad gren från Sizzix (artikelnr 659436) passade perfekt under alla blommor som jag fäste med limpistol.
 
Limpistolen är en av mina bästa vänner när jag sätter fast blommor och tyngre dekorationer på kort. Lite glitterlim och halvpärlor som en sista touch på kortet.
 
Material jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
Tack för titten o välkommen tillbaka!
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar